POUM Collbató (2024)

INDIC va acompanyar l’Ajuntament de Collbató en el procés de participació previ a la redacció del document d’Avanç. Els objectius concrets del suport eren: Facilitar i explicar la informació de referència del POUM a tota la ciutadania. Habilitar espais i canals per recollir les aportacions de la ciutadania. L’elaboració del POUM de Collbató compta amb […]

Trobada d’entitats i serveis de Gràcia contra les soledats no desitjades (2023)

El Districte de Gràcia, juntament amb l’Estratègia Municipal contra la soledat 2020-2023, va impulsar un pla d’Acció contra la soledat emmarcat en la voluntat de donar resposta a l’aïllament i les soledats no volgudes de la ciutadania, desplegar recursos i serveis per prevenir, detectar i atendre les situacions de soledat o adaptar el funcionament de […]

Guia per un poble acollidor per a les persones grans – La Segarra – (2024)

El Consell Comarcal de la Segarra, en el marc del Pla d’Acció Comunitària Inclusiva, està impulsant el projecte La Segarra que cuida, enfocat al benestar de les persones grans que viuen en els municipis petits de la comarca. En aquest marc, des de l’Oficina Tècnica del PLACI es va engegar un procés per a l’elaboració d’una […]

Oficina de Gestió de Prestacions Socials de Terrassa (2024)

Indic va acompanyar, juntament amb la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Terrassa en el seu procés de reflexió per identificar la situació actual de la seva Oficina Virtual de Tramitació de Prestacions Socials i identificar la potencial evolució i escenaris de futur d’aquesta cap a una Oficina de Gestió de Prestacions Socials (OGPS). Aquest procés […]

Pla Estratègic Federació Veus (2024)

La Federació Catalana d’Entitats de Salut Mental en 1ª Persona – VEUS, és una organització de Catalunya que aplega el teixit associatiu de persones amb experiència pròpia en salut mental. La Federació VEUS ja disposava d’un Pla Estratègic 2019-2022 i després dels canvis produïts en els darrers anys, tant a nivell social com dintre de la […]

Jornada: «Escoles Municipals per la Inclusió. Cultura, polítiques i pràctiques inclusives» (2024)

L’Àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona va organitzar la Jornada: «Escoles Municipals per la Inclusió. Cultura, polítiques i pràctiques inclusives» amb la mirada posada a afavorir un canvi de paradigma al voltant de l’educació inclusiva i els tres principals eixos d’acció: cultura, polítiques i pràctiques. Aquesta jornada, impulsada per la Xarxa d’escoles municipals de […]

Jornada de treball: Posem focus a la nova FP (2024)

El Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), a través de la Subdirecció General de Formació Professional i Qualificació per a l’Ocupació (SDG FP-QO), va impulsar la organització de la “Jornada tècnica de treball: Posem focus a la nova FP”. El RD 659/2023, de 18 de juliol, que estableix el desenvolupament de la nova ordenació del […]

Veu i Bot: projecte de participació infantil als centres educatius

El projecte VEU i BOT! (SPITEC) -amb títol original Student participation as an integrated tool in emergency contexts (SPITEC)– és una intervenció liderada per l’aFFaC amb el suport de la Comissió Europea (UE) en el programa CERV-2021-CHILD. El projecte té l’objectiu d’atendre les necessitats i propostes dels nens, nenes i adolescents en l’àmbit educatiu per […]

Pla d’acció per al benestar emocional i la salut mental a Cardedeu (2024)

Cardedeu, amb el suport de la Diputació de Barcelona, va impulsar un procés per a la  definició d’una estratègia d’actuació en relació al benestar emocional i la salut mental al municipi. Després d’una primera fase de treball en que es va fer un Estudi de necessitats presents i futures en l’àmbit de la salut mental […]

Consell d’Infants i Adolescents de Masquefa (2024)

2.5. Consell Masquefa

INDIC va acompanyar l’Ajuntament de Masquefa en el procés de treball amb infants i adolescents del municipi per potenciar la seva participació en la vila a través de la creació (2023) i la dinamització (2024) del Consell d’Infància i Adolescència. Els objectius del Consell són potenciar i dinamitzar la participació d’infants i adolescents a través […]