Remodelació del carrer Alfons el Magnànim de Barcelona (2017)

L’Ajuntament de Barcelona, en el marc del Pla de Barris del Besòs i el Maresme, l’any 2017 ha impulsat la remodelació i millora del carrer Alfons el Magnànim i ho ha volgut fer comptant amb un procés de participació i implicació ciutadana. En una primera fase del procés, la voluntat municipal era recollir la visió ciutadana […]
Pla de mobilitat urbana sostenible de Mollet del Vallès (2013)

L’any 2013, l’Ajuntament de Mollet del Vallès va elaborar, amb el suport de la Diputació de Barcelona, el Pla de Mobilitat Urbana (PMUS) del municipi. En aquest projecte es va canalitzar la participació principalment a través de la Taula de Mobilitat del municipi i es va ampliar amb uns itineraris oberts pel municipi amb tres itineraris: […]
Pla de mobilitat urbana d’Hospitalet de LLobregat (2014)

L’any 2014 l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat va elaborar, amb el suport de la Diputació de Barcelona, el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) del municipi. INDIC va donar suport en la fase de diagnosi per tal d’incorporar la perspectiva ciutadana i enriquir la diagnosi tècnica: En concret, les accions realitzades van ser: Grup de Mobilitat sostenible, […]
Pla de mobilitat urbana sostenible de Cerdanyola (2013)

L’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, l’any 2013 va estar elaborant, amb el suport de la Diputació de Barcelona, el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) del municipi. El procés desenvolupat va aprofitar els espais estables de participació presents a la ciutat. Però, més enllà del treball amb aquests espais, el PMUS es va obrir el […]
Pla metropolità de mobilitat urbana (2013)

L’any 2013, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va començar a elaborar el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) de l’AMB potenciant la implicació activa dels agents socials del territori. Aquesta implicació es vehiculava mitjançant un procés de participació dividit en dos fases, una primera, de diagnòstic de la mobilitat, i una segona, de propostes i alternatives […]
Projecte educatiu de Masquefa (2010)

L’any 2010 l’Ajuntament de Masquefa volia realitzar el Projecte Educatiu de Municipi amb el suport de l’Àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona. El procés es va iniciar amb l’elaboració de l’anàlisi de la realitat educativa de Masquefa seguint les pautes metodològiques de la guia elaborada per la Diputació de Barcelona. Metodològicament, l’elaboració del Projecte […]
Projecte educatiu de Balenyà (2014)

El Projecte Educatiu de Poble, iniciat l’any 2010, aborda l’educació a Balenyà des de tots els seus àmbits: la família, l’escola, l’esport, la cultura, el lleure i les entitats. I amb la implicació activa de tots els agents: l’Ajuntament, l’escola, els recursos, les associacions, la ciutadania, etc. Està basat en la participació activa de tots […]
Pla d’actuació municipal del Prat de Llobregat (2016)

L’Ajuntament del Prat de Llobregat volia promoure la participació activa de la ciutadania en l’elaboració del Pla d’Acció Municipal 2016-2019. La voluntat municipal era que el veïnat del Prat de Llobregat poguessin proposar quines accions consideraven que s’haurien d’impulsar des del Govern municipal durant aquest proper mandat. Per poder realitzar aquesta tasca, la proposta organitzativa […]
Pla d’actuació municipal de Barcelona 2016-2019

L’Ajuntament de Barcelona ha volgut impulsar la realització del Programa d’Actuació Municipal (PAM) amb la participació activa de la ciutadania. Aquesta participació activa s’ha canalitzat mitjançant diferents canals i espais. El suport d’INDIC s’ha centrat en la dinamització de la reflexió amb els consells i òrgans estables de salut i de l’àmbit social, i amb […]
Assistència tècnica en la reflexió estratègica de l’Institut d’infància i món urbà de Barcelona (2016)

L’Institut d’Infància i Món Urbà és un consorci format per l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Oberta de Catalunya. Hi treballen i hi col·laboren un equip d’investigadors i investigadores universitaris del camp de l’antropologia, la sociologia, la psicologia, l’educació social, la pedagogia, […]